13.03.2020
Зарубіжна література 5 клас:
Марина Цвєтаєва "Книжки в обкладинках червоних".
Знайомі образи з прочитаних книжок (Том Сойєр, Гек Фінн та ін.).
Питання до теми:
- Що нагадує вам цей вірш? (Сповідь, спогади, запис у щоденнику).
- Кого з літературних героїв ви впізнали?
- Які епізоди з ними пов'язані?
Домашнє завдання:
18.03.2020
Зарубіжна література 5 клас:
Марина Цвєтаєва "Книжки в обкладинках червоних".
Образ ліричної героїні, яка любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі.
Питання до теми:
-Чиї імена названі у вірші?
- Що вам відомо про Гріга, Шумана, Кюї?
- Чому поет згадує Діогена?
- Які художні засоби зустрічаються у творі?
Домашнє завдання:
20.03.2020
Зарубіжна література 5 клас:
Позакласне читання.
Кір Буличов цикл оповідань про Алісу.
Біографічні відомості письменника.
Цикл оповідань про Алісу "Аліса Селезньова":
- "День народження Аліси";
- "Дівчинка, з якою нічого не станеться";
- "Аліса і Алісія".
Питання до оповідання "День народження Аліси":
- Назвати головних персонажів оповідання.
- Що стало відомо про головну героїню?
- Визначте риси вдачі дівчинки.
- Як реальний і фантастичний світ переплітаються у творі?
Домашнє завдання:
18.03.2020
Зарубіжна література 10 клас:
Поль Верлен, естетичні погляди поета у вірші "Поетичне мистецтво".
"Осіння пісня", зображення пейзажів природи і душі.
Вірш "Поетичне мистецтво":
- Яку вимогу висуває автор до поетичного слова?
- Як він ставиться до прийомів риторики, рим, із чим їх порівнює?
- Яким змістом поет наповнює слово "література"?
Вірш "Осіння Пісня":
Домашнє завдання:
Зарубіжна література 5 клас:
Марина Цвєтаєва "Книжки в обкладинках червоних".
Знайомі образи з прочитаних книжок (Том Сойєр, Гек Фінн та ін.).
Питання до теми:
- Що нагадує вам цей вірш? (Сповідь, спогади, запис у щоденнику).
- Кого з літературних героїв ви впізнали?
- Які епізоди з ними пов'язані?
Домашнє завдання:
Виразно читати вірш, охаратеризувати образ ліричної героїні твору, світ її захоплень і уподобань.
18.03.2020
Зарубіжна література 5 клас:
Марина Цвєтаєва "Книжки в обкладинках червоних".
Образ ліричної героїні, яка любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі.
Питання до теми:
-Чиї імена названі у вірші?
- Що вам відомо про Гріга, Шумана, Кюї?
- Чому поет згадує Діогена?
- Які художні засоби зустрічаються у творі?
Домашнє завдання:
Аналізувати вірш, визначити в українському перекладі епітети та метафори. Порівняйте їх з текстом оригіналу.
20.03.2020
Зарубіжна література 5 клас:
Позакласне читання.
Кір Буличов цикл оповідань про Алісу.
Біографічні відомості письменника.
Кір Буличов (Ігор Всеволодович Моженко) (1934 - 2003) - радянський і російський письменник - фантаст, історик, перекладач, журналіст. Закінчив Московський державний інститут іноземних мов ім. Моріса Тореза, працював перекладачем у Бірмі, кориспондентом інформагенції Академії педагогічних наук.
Перше оповідання "Маунг Джо буде жити". Фантастику почав писати в 1965 році. Перша збірка "Дива в Гуслярі". Писав кіносценарії. За сценарій до художнього фільму "Крізь терни до зірок" став лауреатом Державної премії СРСР.
Помер в 2003 році, похований у Москві.
Цикл оповідань про Алісу "Аліса Селезньова":
- "День народження Аліси";
- "Дівчинка, з якою нічого не станеться";
- "Аліса і Алісія".
Питання до оповідання "День народження Аліси":
- Назвати головних персонажів оповідання.
- Що стало відомо про головну героїню?
- Визначте риси вдачі дівчинки.
- Як реальний і фантастичний світ переплітаються у творі?
Домашнє завдання:
Порівняти образ головної героїні оповідання з образом Аліси із твору Л.Керролла "Аліса в Країні Див".
Зарубіжна література 10 клас:
Поль Верлен, естетичні погляди поета у вірші "Поетичне мистецтво".
"Осіння пісня", зображення пейзажів природи і душі.
Вірш П.Верлена "Поетичне мистецтво" став поетичним маніфестом символізму. "Найперша - музика у слові", - такою є провідна теза поета. Поняття музикальності він трактує як подолання в поезії всього, що заважає ліричному самовираженню: законів логіки, звичайних форм віршування, точності змісту. Поет, за Верленом, - медіум, яким керує інтуїція а не логіка.
Вірш "Поетичне мистецтво":
- Яку вимогу висуває автор до поетичного слова?
- Як він ставиться до прийомів риторики, рим, із чим їх порівнює?
- Яким змістом поет наповнює слово "література"?
Вірш "Осіння Пісня":
- Що ви відчули, слухаючи і читаючи цей
твір?
- Які картини та образи
поставали у вашій уяві?
- Яким настроєм пройнятий твір?
- Які емоції та почуття
викликав?Домашнє завдання:
Визначити ознаки символізму та імприсіонізму в поезії П.Верлена, дати визначення поняттям "синестизія", "сугестивність", опрацювати ст. 160 - 167.
01.04.2020
Зарубіжна література 5 клас:
Сучасна дитяча література.
У колі добрих героїв. Твори для дітей і про дітей.
Розділ, з яким ми познайомимось, - сюрприз для вас, дорогі п'ятикласники.
В цьому розділі ви дізнаєтесь про сучасних авторів й ознайомитесь з творами, дуже популярними в Україні і за кордоном. Але спочатку спробуємо розібратися, що таке класична та сучасна література.
У художній літературі є твори, перевірені роками, навіть століттями, на них виросло не одне покоління. Про такі твори кажуть класичні, або класика. Це твори Г.Гете і Г.Гейне, Дж.Кітса і М.Цветаєвої, Марка Твена і Е.Портер, Льюїса Керрлла та О.Пушкіна, Г.К.Андерсена й О.Уайльда, Е.Сетона - Томпсона і Дж.Р.Кіплінга та інші.
Літературні твори, що з'явилися в наш час, називаються сучасними. Серед них є чимало високохудожніх, що привернули увагу широкого кола читачів у різних країнах світу. Саме такі, що заслуговують на увагу, це твори авторів Роальда Дала, Пауля Маара, Туве Янсон, Астрід Ліндгрен, Крістіне Нестлінгер, Д.К.Роулінг та ін.
Домашнє завдання:
Опрацювати статтю розділу "Сучасна література".
Виписати визначення поняття "персонаж" і "герой".
03.04.2020
Зарубіжна література 5 клас:
Туве Янсон. Цикл творів про мумі - тролів.
Казкова повість "Капелюх чарівника".
Тролі у давньому фольклорі скандінавії, звідки родом фінська письменниця Туве Янсон, - це злі карлики, велетні, чаклуни, відьми, тобто вся "нечиста сила", яка часто намагається нашкодити людям. А може вони зовсім не такі?
Можливо, ті тролі добрі, спокійні і не підозрюють, люди про них думають?
Саме такого улюбленого дитячого персонажа, як мумі - тролі, вигадала Туве Янсон.
Та спочатку познайомимось із письменницею.
Домашнє завдання:
Опрацювати статтю про Туве Янсон "Сторінки життя і творчості".
Переглянути мультфільми за творами Туве Янсон.
01.04.2020
Зарубіжна література 10 клас:
Артюр Рембо, його художнє новаторство. Поєднання рис імпресіонізму й символізму в сонеті "Голосівки". Образ ліричного героя у вірші "Моя богема".
Евристична бесіда:
Пригадаймо ознаки поезії французького поета Поля Верлена:
- музичність;
- живописність;
- сугестивність;
- імпресіоністичність;
- символічність;
- відтворення "поезії душі".
Робота над темою:
Сьогодні ми познайомимось із творчим феноменом Артюра Рембо, який віддав мистецтву лише три роки свого життя, проте як і Верлен здійснив революцію в поезії: увів у твори несподівану образність, сміливі метафори і словосполучення, почав писати верлібром.
Домашнє завдання:
Скласти конспект біографії Артюра Рембо.
Аналізувати поезію "Голосівки" і "Моя богема".
Опрацювати ст. 168 - 175.
01.04.2020
Зарубіжна література 5 клас:
Сучасна дитяча література.
У колі добрих героїв. Твори для дітей і про дітей.
Розділ, з яким ми познайомимось, - сюрприз для вас, дорогі п'ятикласники.
В цьому розділі ви дізнаєтесь про сучасних авторів й ознайомитесь з творами, дуже популярними в Україні і за кордоном. Але спочатку спробуємо розібратися, що таке класична та сучасна література.
У художній літературі є твори, перевірені роками, навіть століттями, на них виросло не одне покоління. Про такі твори кажуть класичні, або класика. Це твори Г.Гете і Г.Гейне, Дж.Кітса і М.Цветаєвої, Марка Твена і Е.Портер, Льюїса Керрлла та О.Пушкіна, Г.К.Андерсена й О.Уайльда, Е.Сетона - Томпсона і Дж.Р.Кіплінга та інші.
Літературні твори, що з'явилися в наш час, називаються сучасними. Серед них є чимало високохудожніх, що привернули увагу широкого кола читачів у різних країнах світу. Саме такі, що заслуговують на увагу, це твори авторів Роальда Дала, Пауля Маара, Туве Янсон, Астрід Ліндгрен, Крістіне Нестлінгер, Д.К.Роулінг та ін.
Домашнє завдання:
Опрацювати статтю розділу "Сучасна література".
Виписати визначення поняття "персонаж" і "герой".
03.04.2020
Зарубіжна література 5 клас:
Туве Янсон. Цикл творів про мумі - тролів.
Казкова повість "Капелюх чарівника".
Тролі у давньому фольклорі скандінавії, звідки родом фінська письменниця Туве Янсон, - це злі карлики, велетні, чаклуни, відьми, тобто вся "нечиста сила", яка часто намагається нашкодити людям. А може вони зовсім не такі?
Можливо, ті тролі добрі, спокійні і не підозрюють, люди про них думають?
Саме такого улюбленого дитячого персонажа, як мумі - тролі, вигадала Туве Янсон.
Та спочатку познайомимось із письменницею.
Домашнє завдання:
Опрацювати статтю про Туве Янсон "Сторінки життя і творчості".
Переглянути мультфільми за творами Туве Янсон.
01.04.2020
Зарубіжна література 10 клас:
Артюр Рембо, його художнє новаторство. Поєднання рис імпресіонізму й символізму в сонеті "Голосівки". Образ ліричного героя у вірші "Моя богема".
Евристична бесіда:
Пригадаймо ознаки поезії французького поета Поля Верлена:
- музичність;
- живописність;
- сугестивність;
- імпресіоністичність;
- символічність;
- відтворення "поезії душі".
Робота над темою:
Сьогодні ми познайомимось із творчим феноменом Артюра Рембо, який віддав мистецтву лише три роки свого життя, проте як і Верлен здійснив революцію в поезії: увів у твори несподівану образність, сміливі метафори і словосполучення, почав писати верлібром.
Домашнє завдання:
Скласти конспект біографії Артюра Рембо.
Аналізувати поезію "Голосівки" і "Моя богема".
Опрацювати ст. 168 - 175.
08.04.2020
Зарубіжна література 5 клас
Туве Янсон “Капелюх чарівника”.
Чарівність художнього твору. Його персонажі.
Діти вірять у
казки, мріють про різні дива. І ці дива обов’язково трапляються, як із героєм
твору Туве Янсон Мумі – тролем у казці “Капелюх чарівника”. І що характерно: не
тільки чарівні речі, самі чарівники, можуть щось змінювати, а й діти, хай і
Мумі – тролів, чисті серцем, добрі душею, можуть змінювати злих ворожбитів,
перетворюючи їх на веселих фокусників.
Про це у нашому
творі. Складемо сюжетний ланцюжок:
Мумі – троль із друзями знаходять
капелюх → подарунок татові → мама не схвалює обновку → кошик для сміття → яєчна шкаралупа в капелюсі → 5
дивних хмаринок → здивування тата → діти розважаються на хмаринках.
Домашнє завдання:
Опишіть родину
Мумі – троля за першим розділом.
10.04.2020
Зарубіжна література 5 клас
Втілення в персонажах твору Туве Янсон “Капелюх чарівника” ідеї
доброти, щирості, сімейних цінностей.
Бесіда:
- Який
світ у казці створює Туве Янсон?
- Чому
казкові Мумі – тато і Мумі – мама так нагадують справжніх батьків із їхньою
любов’ю до дітей, турботою про них?
- Чому
так приємно читати про щасливе, спокійне, сповнене теплих почуттів одне до
одного життя сім’ї Мумі – тролів?
Відповідь проста, бо це ідеал кожної
людини, що називається щастям.
Домашнє завдання:
Виразно читати другий розділ казки “Капелюх
чарівника”, переказувати його, звернути увагу на відносини у сім’ї Мумі –
тролів.
08.04.2020
Зарубіжна література 10 клас
Теоретичні засади і художні відкриття
поезії французького символізму. Взаємодія символізму та імпресіонізму в ліриці.
Бесіда:
- В чому
полягає новаторство Поля Верлена та Артюра Рембо?
- Які
особливості поезій цих митців?
Французькі символісти
Поль Верлен та Артюр Рембо зробили вагомий внесок до теоретичного та
практичного розвитку символізму як напряму. Це вони проголосили існування
кількох світів: реального (об’єктивного), духовного (суб’єктивного) та
ідеального (світу вічних ідей). Їхнім новаторством є створення таких образів і
символів, що навіюють певні настрої, асоціації та аналогії читачам (сугестія),
розробили принципи символізму: про милозвучність вірша (алітерації, асонанси,
звукопис), імпресіоністичність. Поети не виказували свої думки безпосередньо,
нічого не з’ясовували до кінця, не робили висновків і тим більше не повчали. Вони
давали змогу читачам самим “домислити і завершити написане”.
Асоціативний ланцюжок:
Світ Верлена - …
Світ Рембо - …
Домашнє завдання:
Виконати письмово ст. 167 завдання 4, або
ст. 175
завдання 7.
15.04.2020
Зарубіжна література 5 клас
Т.Янсон “Капелюх чарівника”. Художні та жанрові
особливості твору.
Чарівна Долина Мумі – тролів… Затишний будиночок, де є Тато із
своїм авторитетним словом, Мама, котра всіх любить, і про всіх турбується;
дружні, веселі братики й сестрички, вірні товариші, з якими не страшні жодні
пригоди, атмосфера взаєморозуміння, взаємодопомоги, взаємовідповідальності.
Хто про таке не мріє? Мабуть родина – це один із
найважливіших складників щастя. Т.Янсон вдалося спіймати цей неповторний
момент, що чарівніше – капелюх чи добра душа. Про це і поговорим.
Творча робота.
Продовжте:
Складіть правила щасливої родини:
-
Діти поважають
дорослих, дорослі – дітей.
-
Усі шанують свої
обов’язки та виконують їх.
Дослідження
Визначте, які художні засоби використовує письменниця
для створення яскравих картин:
Епітети: пустопорожня (газета), мужній (вигляд);
Пейзаж: одного тихого теплого дня, коли над Долиною
Мумі – тролів сіяв літній дощик…
Фразеологізми: лягти покотом від сміху; не на жарт; до
пуття.
Порівняння: обертаючись, мов пропелер; світяться, наче
очі диких звірів.
Домашнє завдання:
Характеризувати героїв твору, визначати його художні
особливості.
17.04.2020
Зарубіжна література 5 клас
Роальд Дал – автор “найсмачнішої” сучасної казки “Чарлі
і шоколадна фабрика”. Життя і творчість письменника.
Чарівний світ сучасної казки допомагає нам краще
пізнати світ, у якому ми живемо і самих себе, людей ХХІ ст.. Отже, яка ж вона
казка нашої епохи? Які риси класичної казки вона вібрала в себе і які нові
ознаки в ній з’явилися з часом?
Дати відповідь на ці запитання нам допоможе сучасний
письменник Роальд Дал.
Читання статті підручника про Роальда Дала.
Домашнє завдання:
Прочитати статтю “Сторінки
життя і творчості”.
Переглянути кінофільм “Чарлі і шоколадна фабрика”.
22.04.2020
Зарубіжна література 5 клас
Роальд Дал “Чарлі і шоколадна фабрика”. Чарівний і повчальний світ казки.
Події в новітніх казкових творах відбуваються
не в царських палатах і дрімучих лісах, а в нашому часі й близькому для нас
просторі. У них діють не принци і принцеси, а звичайні герої з притаманними їм
рисами нашого покоління але казка залишається казкою, бо в ній панує атмосфера
чарівності й триває боротьба між багатством і бідністю, добром і злом, любов’ю
і ненавистю.
Ознайомлення
і твором Р.Дала “Чарлі і шоколадна фабрика”.
Домашнє завдання:
Прочитати статтю
підручника “Історія створення”, “Краса слова”.
24.04.2020
Зарубіжна література 5 клас
Роальд Дал “Чарлі і шоколадна фабрика”. Цікаві пригоди Чарлі та його друзів на
казковій шоколадній фабриці містера Вонки.
Робота з
текстом:
- Які родинні стосунки панували в сім’ї
Бакетів?
- Кому дісталися Золоті квитки містера Вонки?
- Хто вони, діти – переможці?
Домашнє завдання:
Скласти характеристику
Августуса Глупа, Веруки Солт, Вірлети Борегард, Майка Тіві.
15.04.2020
Зарубіжна література 10 клас
Драматургія кінця ХІХ початку ХХ ст..
Зміни в драматургії на межі ХІХ – ХХ ст..
Моріс Метерлінк як теоретик і практик “нової
драми”.
Концепція символістського театру.
Ідея одухотворення життя й відновлення
втрачених зв’язків у драмі – феєрії “Синій птах”.
На межі ХІХ – ХХ ст. вплив символізму
позначився не лише на ліриці (П.Верле, А.Рембо та ін.), а й на драматургії.
Техніка навіювання, натяків на глибший
прихований зміст твору призвели до трансформації театрального дійства, зокрема
до появи таких його незвичайних втілень, як “театр мовчання”, коли звичні для
драматургії діалоги – монологи практично зникли.
Поміж відомих новаторів – драматургів відомі
імена Б.Брехта, Г.Ібсена, Дж.Б.Шоу. Кожен з них зробив свій внесок у розвиток
національного театру і драматургії. М.Метерлінка також вважають засновником
символістського театру, а його твори правлять за взірець символістської драми.
Моріс Метерлінк – лауреат Нобелівської премії
з літератури (1911 р.).
Домашнє завдання:
Опрацювати с.
177 – 179, прочитати драму – феєрію “Блакитний птах” (с.184 – 198), виписати
визначення поняття “феєрія”.
22.04.2020
Зарубіжна література 10 клас
Моріс Метерлінк “Блакитний птах”.
Особливості розвитку сюжету.
Роль фантастики.
Символіка образів.
Трактування фіналу.
Робота з
текстом твору:
Композиція драми – феєрії “Блакитний птах”.
Експозиція – діти бідного дроворуба Тільтіль і Мітіль
мріють про різдвяний подарунок від Санта Клауса.
Зав’язка – поява феї та подорож на пошуки Синього птаха
для її хворої онучки.
Розвиток дії – події, пов’язані із мандрами Тільтіль і
Мітіль Країною Спогадів, у палаці Ночі, на цвинтарі, у Садах Блаженства, що
стверджують основний мотив твору – всемогутність людини.
Кульмінація - Тільтіль і Мітіль у країні Царства
Майбутнього.
Розв’язка – 11 картина “Прощання” – щастя людське у
невтомних пошуках істини.
Епілог – 12 картина. Процес пізнання – нескінченний.
Істину не можна пізнати раз і на завжди.
Ознайомлення
і твором Р.Дала “Чарлі і шоколадна фабрика”.
Домашнє завдання:
Знайдіть і
поясніть символічні образи в драмі – феєрії “Блакитний птах”. Символом чого є
Блакитний Птах?
29.04.2020
Зарубіжна література 5 клас:
Р.Дал “Чарлі
і шоколадна фабрика”.
Характеристика
образу містера Вонки. Зображення у творі реального і фантастичного. Доброта і
щирість – секрет перемоги Чарлі Беккета.
Бесіда:
- Назвіть, хто став володарем Золотих квитків і що з
ними трапилось на фабриці містера Вілл Вонки?
- Які чесноти дозволили Чарлі перемогти?
- Які людські вади засуджуються у творі?
- Яким був господар В.Вонка?
- Які визначення дають йому персонажі твору? Чи згодні
ви з цим?
- Які риси чарівної казки у творі?
Домашнє завдання:
Перегляньте фільм американського режисера Тіма Бертона
за твором Р.Дала “Чарлі і шоколадна фабрика” і порівняйте його з текстом. Які
зміни ви помітили?
01.05.2020
Зарубіжна література 5 клас:
Пауль Маар “Машина
для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу”.
Яскравість художнього
світу твору.
Бажання людини – річ цікава. Побажаєш чогось, воно
виповниться, а потім виявляється, що те чого палко бажав, не таке вже й
потрібне. Про таку історію розповідає сучасний німецький письменник Пауль Маар
у своєму творі “Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу”.
Але спочатку познайомимось із автором.
Читання статті підручника “Сторінки життя і творчості”.
Домашнє завдання:
Читати статтю “Сторінки життя і творчості”, виписати
риси характеру Суботика, портрет героя.
29.04.2020
Зарубіжна література 10 клас:
Сучасна література
в юнацькому читанні.
Тумас Йоста
Транстремер – лауреат Нобелівської премії, поет, перекладач, прозаїк. Лірика Транстремера,
розмаїття її тем і жанрів. Актуальні проблеми сьогодення та образ сучасної
людини в поезії Транстремера.
Цього митця світова культурна громадськість сприймає
як творця, що здолав вузьконаціональні межі та сприяв створенню національного
шведського світосприйняття і інтернаціональному контексті.
Тумас Йоста Транстремер – видатний шведський поет ІІ
половини ХХ початку ХХІ століття, лауреат Нобелівської премії літератури 2011
року “за стислі та пронизливі образи, які дали читачам свіжий погляд на
реальність”.
Біографічні
відомості.
Тумас Йоста Транстремер – народився в 1931 році у
Стокгольмі. Середню освіту здобув у Південній латинській школі Стокгольма,
потім диплом психолога у місцевому університеті. Вивчав історію, релігію та
літературу. За фахом – лікар – психолог. Професійний піаніст. Поетичні твори
писав у межах модерністських, експресіоністських і сюрреалістичних тенденцій
поезій ХХ ст. Картини повсякденного життя та природи змальовують містичну
проникливість універсальних аспектів людського розуму.
Транстремер – автор 12 книг віршів і прози. Твори поета
перекладено 60 мовами світу.
Читання та аналіз
поезій “Спогади бачать мене”, “Шторм”,
“До – мажор”, “Ранок і в’їзд” за планом:
- Якими почуттями проникнутий вірш?
- Який настрій твору? Його асоціації?
- Яка тема вірша?
- Визначте художні особливості твору.
Домашнє завдання:
Скласти конспект біографії Транстремера, аналізувати
поезії “Спогади бачать мене”, “Шторм”, “До – мажор”, “Ранок і в’їзд” за планом.
06.05.2020
Зарубіжна література 5 клас:
Пауль Маар “Машина для здійснення бажань, або Суботик
повертається в суботу”.
Яскравість художнього світу твору.
Бажання людини – річ цікава. Побажаєш чогось, воно виповниться,
а потім виявляється, що те чого палко бажав, не таке вже й потрібне. Про таку
історію розповідає сучасний німецький письменник Пауль Маар у своєму творі
“Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу”.
Але спочатку познайомимось із автором.
Читання статті підручника “Сторінки життя і
творчості”.
Домашнє завдання:
Читати статтю “Сторінки життя і творчості”, виписати
риси характеру Суботика, портрет героя.
08.05.2020
Зарубіжна література 5 клас:
Пауль Маар “Машина для здійснення бажань, або Суботик
повертається в суботу”.
Оптимістичний образ Суботика, його віра в силу думки і
фантазії.
Реальне і фантастичне у творі.
Бесіда:
- Знайдіть і прочитайте портрет Суботика.
- На яких деталях зовнішності автор акцентує увагу
читача?
- Які бажання пана Пляшкера здійснює?
- Чому бажання тата не радували казкового героя?
- Які риси чарівної казки є у творі?
Інтерактивна
вправа “Сонечко”:
- Охарактеризуйте Суботика, обґрунтувавши кожну рису
його вдачі.
Домашнє завдання:
Перегляньте кінофільм П.Маара “Суботик на вдачу”,
порівняйте із твором.
06.05.2020
Зарубіжна література 10 клас:
Позакласне читання
Паоло Коельйо “Алхімік”. Пошуки сенсу
буття в романі. Поняття “своя доля”, “призначення”, “мрія душі”, “смисл
існування”.
Евристична бесіда та робота із словником
- Що таке постмодернізм? Знайдіть визначення
у словнику.
- Що називають притчею? Випишіть визначення
у зошит.
- Поясніть значення слова “алхімія”.
Він добре
відомий і популярний більш ніж у 150 країнах; його твори перекладені майже 60
мовами світу; загальний наклад його найвідомішої книги – кілька десятків
мільйонів примірників.
Усе це – про бразильського
письменника Паоло Коельйо і його знаменитий твір “Алхімік”.
Що ми можемо
знайти для себе у цій книзі, обговоримо сьогодні.
Ознайомлення з біографією письменника за
підручником с. 201 – 203
Робота над текстом.
- Хто є героєм
роману “Алхімік”.
- Чим любив
займатися Сантьяго?
- Що відомо про
його життя?
- Якою була
зустріч вівчаря Сантьяго з Мельхіседеком, царем Саліма?
- Які думки
царя вразили героя?
- За яких
обставин вівчар зустрівся з Алхіміком?
- Які поради
отримав Сантьяго від Алхіміка?
- Як закінчується
незвичайна історія пошуків скарбів?
Домашнє завдання:
Написати твір –
роздум “Моя істина крізь призму істини Сантьяго”.
13.05.2020
Зарубіжна література 5 клас:
Самостійна робота.
Тести до
твору Пауля Маара “Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в
суботу”.
Продовжте речення,
обираючи правильну відповідь:
1. Суботик – це:
а)
веселий песик; б) інопланетний гість;
в)
фантастична істота; г) веселий клоун.
2. Улюбленим заняттям Суботика було:
а)
складати вірші; б) співати пісні;
в)
танцювати; г) грати в м’яча.
3. Суботик називав пана Пляшкера татком, бо:
а) той
був його справжнім батьком;
б) той
дуже подобався йому;
в)
Пляшкер дуже про це просив;
г) він
завжди мріяв, щоб у нього був татко.
4. Найбільше Суботик любив ласувати:
а)
м’ясом; б) всім, що потрапляло до рук;
в)
овочами; г) фруктами.
5. Які
зміни відбулися із Суботиком після того, як він виконував бажання:
а)
випадала одна волосина; б) з’являлися веснянки;
в)
ставав дуже сумним; г) зникала веснянка.
6. Пан Пляшкер зрадів поверненню Суботика, бо:
а) той
виконує всі його бажання;
б)
нарешті його життя стало цікавішим;
в) той
не міг відремонтувати машину бажань;
г)
дуже сумував за ним.
7. Одного разу посеред кімнати пана Пляшкера з’явився:
а)
слон; б) поліцейський; в) розлючений сусід; г) автомобіль.
8. Побачивши Суботика, пані Моркван:
а)
зарепетувала; б) знепритомніла; в) зраділа; г) здивувалась.
9. У незвичайних ситуаціях Суботик поводився:
а)
впевнено, спокійно; б) нестримано, роздратовано;
в)
невпевнено, панікував; г) веселився, жартував.
10.
Персонажа, якому постійно докучали своїми витівками пан Пляшкер і Суботик,
звали:
а) Вівторкус;
б) Амфібер; в) пан Клеус; г) Середулус.
11. Що
деякий час лежало на горищі пана Пляшкера, до того, як з’явився Суботик?
а)
старе ліжко; б) сімейний альбом;
в)
стіл із пошкодженою ніжкою;
г)
машина для здійснення бажань.
12.
Яке найзаповітніше бажання загадав пан Пляшкер?
а) щоб
Суботик залишився з ним; б) обійняти високу посаду;
в) щоб
господарка була поблажливішою до нього;
г) щоб
він мав багато грошей.
Домашнє завдання:
Підготуватись до контрольної роботи.
15.05.2020
Зарубіжна література 5 клас:
Контрольна робота
за творчістю Л.Керролла та М.І. Цвєтаєвої.
Завдання І
– ІІ рівнів
Продовжте речення,
обираючи правильну відповідь:
1. Прообразом Аліси в книзі Л.Керролла “Аліса в Країні
Див” стала:
а)
донька Л.Керролла; б) сестра священика;
в)
племінниця письменника; г) дочка ректора.
2. Аліса
потрапила в Країну Див бо:
а)
туди її запросив Капелюшник; б) побігла з Білим Кроликом;
в)
випадково упала в яму; г) вночі її викрав Шалений Заєць.
3.
Аліса, розгубившись, так розплакалась, що:
а)
Королева розсердилась й наказала її покарати;
б)
затопила сльозами всю Країну Див;
в)
позбігалися всі мешканці країни;
г)
утворилося озеро сліз.
4.
Королева любила грати в:
а)
тріктрак; б) крокет; в) карти; г) шахи.
5.
Чеширський Кіт знаменитий:
а)
здатністю раптово з’являтися й зникати;
б)
своєю волелюбністю; в) своєю іронічністю, насмішкуватістю;
г)
своєю усмішкою.
6. У
вірші М.І. Цвєтаєвої “Книги в червоній палітурці” згадується композитор:
а)
Штраус; б) Гріг; в) Бах; г) Шопен.
Завдання ІІІ рівня
7.
Знайдіть відповідники героїв та портрет:
1)
Сонько – Гризун; 2) Королева; 3) Чеширський
Кіт; 4) Садівники.
а)
неуважні, боязкі;
б)
спокійний, байдужий до того, що з ним роблять;
в)
розумні, начитані, майстри своєї справи;
г)
гнівна, дратівлива, груба, жорстока;
д)
спокійний, незалежний, із почуттям власної гідності.
8.
Продовжте речення:
Фантастика
– це …
Завдання ІV рівня
9.
Охарактеризуйте ліричну героїню вірша М.І.Цвєтаєвої “Книги в червоній палітурці”
або образ Аліси з твору Л.Керролла “Аліса в Країні Див”.
13.05.2020
Зарубіжна література 10 клас:
Ніл Річард
Маккінон Гейман – англійський письменник – фантаст, автор романів, графічних
новел і коміксів. “Чому наше майбутнє залежить від читання”.
- Чому майбутнє світу залежить від читання?
- Чому паперові книжки ніколи не зникнуть?
- Навіщо в сучасному світі бібліотеки?
- Як уява здатна покращити наше життя?
Відповісти на ці важливі питання спробував усесвітньо
відомий англійський письменник Ніл Гейман у відкритій лекції “Чому наше
майбутне залежить від читання”, прочитаній 2012 року під егідою Агентства з
читання у Мистецькому центрі “Барбікан” у Лондоні. Це не лише міркування вголос,
а дуже послідовне доведення очевидних, здавалося б, речей.
Домашнє завдання:
Прочитати текст лекції Н. Гейман “Чому наше майбутне залежить від читання” і
скласти план.
20.05.2020
Зарубіжна література 5 клас:
Розвиток мовлення.
У колі
добрих друзів.
Завершується навчальний рік. Ви ознайомились з
багатьма літературними героями, отримали орієнтири в безмежному книжковому
морі. Згадайте літературних друзів, найяскравіші сторінки їхніх “біографій” і
створіть власне висловлювання, яке покаже міцність ваших знань, глибину
розуміння, вміння вибирати безцінні зернята істини.
Виберіть одного із запропонованих героїв, про кого б
ви склали розповідь на тему “Літературний герой, який став моїм добрим другом”:
1. Хлопчик Малян;
2. Синдбад – Мореплавець;
3. Пасербиця з “Пані Метелиця”;
4. Герда “Снігова Королева” Андерсена;
5. Хлопчик – зірка О.Уайльд;
6. Том Сойєр Марка Твена;
7. Полліанна Е.Портер;
8. Чарлі “Шоколадна фабрика” Р.Дал;
9. Суботик “Машина для здійснення бажань або Суботик
повертається в суботу” П.Маар;
10. Аліса “Аліса в Країні Див” Л.Керролл.
Домашнє завдання:
Повторити вивчений матеріал.
22.05.2020
Зарубіжна література 5 клас:
Підсумковий
урок.
Пригадаємо всі
ті знання, які здобули протягом навчального року, усе те, чого ви навчилися,
усіх тих, кого щиро полюбили.
Проведемо інтелектуальну
гру.
1. Відгадайте
загадки народів світу:
- Душі і
язика не має, а говорить розумне.
- Уночі
посадили зерно, вранці зникло воно.
- Висить сито
– не руками звито.
2. Поєднайте
початок і закінчення прислів’їв:
- Людина без батьківщини…
|
за нього треба боротися
|
- Добрих друзів і сто замало…
|
як насіння без землі
|
- Щастя саме не приходить…
|
підступних і одного забагато
|
3. Поєднайте назви твору і його автора:
Р.Дал
|
“Нічна пісня подорожнього”
|
Дж.Кітс
|
“Про коника і цвіркуна”
|
Е.Сетон – Томпсон
|
“Чарлі і шоколадна фабрика”
|
Й.В.Гете
|
“Лобо”
|
4. Закінчте речення. Назвіть героя,
автора, назву твора:
- Лісоруб – герой твору…
- Беккі – …
- Ненсі – …
- Імператор – …
Домашнє завдання:
Повторити вивчений матеріал.
20.05.2020
Зарубіжна література 10 клас:
Контрольна робота
“Перехід до модернізму. Взаємодія символізму й імпресіонізму в ліриці”. “Драматургія
кінця ХІХ початку ХХ ст. Сучасна література в юнацькому читанні”.
Завдання І –
ІІ рівнів:
1. Основні напрями модернізму – це…
2. Шарль Бодлер започаткував модерністську течію…
3. Збірка “Квіти ЗЛА” Ш.Бодлер складається із циклів: …
4. Провідна тема вірша “Альбатрос” Ш.Бодлер…
5. У вірші “Відповідності” Ш.Бодлер використовує
художні засоби символізму…
6. Вірш П.Верлена “Поетичне мистецтво” став віршованим
маніфестом…
Завдання ІІІ
рівня:
7. Твір Моріса Метерлінка “Блакитний птах” за жанром є…
8. Щлях головного героя роману П.Коельо “Алхімік” Сантьяго
– це…
Завдання IV
рівня:
9. Напишіть мені твір “Важливість читання у житті
людини” за твором Н.Р.М.Геймана.
27.05.2020
Зарубіжна література 5 клас:
Презентація рекомендованої
літератури для читання на літо.
Ось і настав завершальний урок. Попереду – літо,
веселі канікули, розваги. Гадаю, що у вас обов’язково знайдеться час і для
знайомства з новими літературними героями, їхніми захопливими пригодами, ще ви
знайдете в книгах багато корисного й цінного для себе, для свого духовного
розвитку.
6 клас. Список
рекомендованої літератури:
1. Ж.Верн “П’ятнадцятирічний капітан”;
2. Чарльз Діккенс “Різдвяна пісня в прозі”;
3. М.В.Гоголь “Ніч перед Різдвом”;
4. А.П.Чехов “Хамелеон “Товстий і тонкий”” ;
5. Джек Лондон “Жага до життя”;
6. В.Г.Короленко “Сліпий музикант”;
7. Р.Д.Бредбері “Усмішка”;
8. Р.Шеклі “Запах думок”.
27.05.2020
Зарубіжна література 10 клас:
Презентація рекомендованої
літератури для читання на літо.
Ось і настав завершальний урок. Попереду – літо,
веселі канікули, розваги. Гадаю, що у вас обов’язково знайдеться час і для
знайомства з новими літературними героями, їхніми захопливими пригодами, ще ви
знайдете в книгах багато корисного й цінного для себе, для свого духовного
розвитку.
11 клас. Список
рекомендованої літератури:
1. Гете “Фауст”;
2. Ф.Кафка “Перевтілення”;
3. М.О.Булгаков “Майстер і Маргарита”;
4. Б.Брехт “Матінка Кураж та її діти”;
5. Г.Белль “Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…”;
6. Е.Хемінгуей “Старий і море”;
7. Г.Р.Маркес “Стариган із крилами”;
8. Джон Майкл Грін “Провина зірок”.
Немає коментарів:
Дописати коментар