Тема: Модернізм як літературно – мистецький напрям кінця ХІХ – початку ХХ століття. Течії раннього модернізму: символізм, імпресіонізм, неоромантизм. Взаємодія символізму й імпресіонізму в ліриці.
Шарль Бодлер – пізній романтик і зачинатель модернізму.
Збірка “Квіти зла”. “Альбатрос”, “Відповідності”, “Вечорова гармонія”.
Образи, символи, особливості поетичної мови у віршах Шарля Бодлера.
· Вступне слово. У літературі останньої третини ХІХ ст. – початку ХХ ст. намітився перехід до модернізму, позначений прагненням до розриву з традицією, пошуку нових форм і змісту художніх творів.
Основними течіями модернізму стали символізм та імпресіонізм, що виникли у Франції.
· Записати у зошит.
Символізм – це течія модернізму, в якій переважають інтуїтивне осягнення й асоціативне мислення, де замість художнього образу використовують символи, як знак мінливого “життя душі” й пошук “вічної істини”.
Представники течії символізму – П.Верлен, А.Рембо, С.Малларме, О.Олесь, Г.Тичина.
Імпресіонізм – течія модернізму, що передає не опис предмета, явища, а враження від нього. Ознаки імпресіонізму характерні творчості П.Верлена і С.Малларме.
· Опрацювання статті підручника про французького письменника Шарля Бодлера – зачинателя модернізму. (с. 150 – 151)
· Знайомство зі збіркою “Квіти зла” (с. 150 – 154), над якою поет працював упродовж життя складається із 6 циклів:
1. “Сплін” та “Ідеал”.
2. “Паризькі картини”.
3. “Вино”.
4. “Квіти зла”.
5. “Бунт”.
6. “Смерть”.
Основний мотив збірки – несумісність дійсності та ідеалу.
· Аналіз поезій:
“Альбатрос” (с.155 – 156)
“Відповідності” (с.156 – 157)
“Вечорова гармонія” (с. 157 – 158)
Немає коментарів:
Дописати коментар