Зарубіжна література 11 клас
Тема: М.Булгаков “Майстер і Маргарита”.
Взаємодія трьох світів у творі: світ радянської дійсності, біблійної давнини та фантастичної “дияволіади”. Особливості композиції (“роман у романі”) та опвідної структури. Морально – філософський зміст “єршалаїмських” розділів твору.
· Вправа “Закінчити речення” (виконати в зошиті).
1. Берліоз та Бездомний із незнайомцем сперечалися поблизу Патріарших ставків про…
2. У 1 – му розділі про радянську дійсність 30 – х років свідчать такі художні деталі…
3. Ієшуа називав усіх добрими людьми, тому що…
4. Понтієві Пілату притаманні риси реальної людини, а не лише біблійного героя…
5. Іноземний професор пророкував Берліозу…
6. Яким духовно і фізично постає у 2 – му розділі Ієшуа Га – Ноцрі?
· Слово вчителя.
Роман Булгакова “Майстер і Маргарита” можна водночас вважати фантастичним та філософським, любовно – ліричним та сатиричним. Автор дає нам “роман в романі”. Їх об’єднує ідеєю пошуків етичної істини й боротьби за неї. У творі немає жодних випадковостей: усі образи, усі події пов’язані, впливають одне на одного, доповнюють одне одного, є ключем для розкриття основної ідеї.
· Робота з підручником.
- В якому художньому просторі і часі розгортаються події (хронотоп)? Розгляньте с.58 “Хронотопи роману”.
- Які проблеми піднімає автор у творі? (Добра і зла, вибір людиною власного життєвого шляху, відповідальність за цей вибір, особистість і влада, свобода творчості митця, трагічна доля його в умовах тоталітаризму, віра і безвір’я, безсмертя високого мистецтва).
· Домашнє завдання:
дочитати твір, підготувати розповідь про кохання Майстра і Маргарити, характеристику образів почту Воланда та життя сучасників Булгакова в “московських” розділах.
Немає коментарів:
Дописати коментар