понеділок, 9 листопада 2020 р.

Дистанційне навчання 13.11.2020

 

Зарубіжна література 11 клас

 

Тема: М.Булгаков “Майстер і Маргарита”.

Взаємодія трьох світів у творі: світ радянської дійсності, біблійної давнини та фантастичної “дияволіади”. Особливості композиції (“роман у романі”) та опвідної структури. Морально – філософський зміст “єршалаїмських” розділів твору.

 

·     Вправа “Закінчити речення” (виконати в зошиті).

1.     Берліоз та Бездомний із незнайомцем сперечалися поблизу Патріарших ставків про…

2.     У 1 – му розділі про радянську дійсність 30 – х років свідчать такі художні деталі…

3.     Ієшуа називав усіх добрими людьми, тому що…

4.     Понтієві Пілату притаманні риси реальної людини, а не лише біблійного героя…

5.     Іноземний професор пророкував Берліозу…

6.     Яким духовно і фізично постає у 2 – му розділі Ієшуа Га – Ноцрі?

 

·     Слово вчителя.

Роман Булгакова “Майстер і Маргарита” можна водночас вважати фантастичним та філософським, любовно – ліричним та сатиричним. Автор дає нам “роман в романі”. Їх об’єднує ідеєю пошуків етичної істини й боротьби за неї. У творі немає жодних випадковостей: усі образи, усі події пов’язані, впливають одне на одного, доповнюють одне одного, є ключем для розкриття основної ідеї.

 

·     Робота з підручником.

-       В якому художньому просторі і часі розгортаються події (хронотоп)? Розгляньте с.58 “Хронотопи роману”.

-       Які проблеми піднімає автор у творі? (Добра і зла, вибір людиною власного життєвого шляху, відповідальність за цей вибір, особистість і влада, свобода творчості митця, трагічна доля його в умовах тоталітаризму, віра і безвір’я, безсмертя високого мистецтва).

 

·     Домашнє завдання:

дочитати твір, підготувати розповідь про кохання Майстра і Маргарити, характеристику образів почту Воланда та життя сучасників Булгакова в “московських” розділах.

Немає коментарів:

Дописати коментар